| تعداد نشریات | 21 |
| تعداد شمارهها | 663 |
| تعداد مقالات | 9,692 |
| تعداد مشاهده مقاله | 69,022,247 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 48,496,294 |
تاثیر خودآموزی کلامی بر بهبود سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک | ||
| روان شناسی بالینی | ||
| مقاله 10، دوره 1، شماره 2، تیر 1388، صفحه 29-36 اصل مقاله (232.28 K) | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22075/jcp.2017.1978 | ||
| نویسندگان | ||
| هاشمی تورج* ؛ اقبالی علی؛ محمودعلی لو مجید | ||
| تاریخ دریافت: 10 بهمن 1395، تاریخ بازنگری: 10 آبان 1404، تاریخ پذیرش: 10 بهمن 1395 | ||
| چکیده | ||
| مقدمه این تحقیق به بررسی تاثیر آموزش خودآموزی کلامی بر علایم مرضی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک می پردازد. به عبارتی دسترسی به این مساله که آیا آموزش خودآموزی کلامی می تواند در بهبود علایم مرضی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال سلوک تاثیر مثبتی داشته باشد یا خیر، هدفی بود که پژوهش به قصد دستیابی به آنها انجام پذیرفت.روش: این پژوهش از نوع طرح تجربی (آزمایشی) بود که در آن نمونه ای شامل 20 نفر از دانش آموزان مبتلا به اختلال سلوک از مدارس شهر تبریز انتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. در فرایند طرح، گروه آزمایشی در مدت 10 جلسه تحت آموزش خودآموزی کلامی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد.یافته ها: نتایج تحلیل های به عمل آمده نشان داد که کاربرد و آموزش خود آموزی کلامی در کودکان مبتلا به اختلال سلوک موجب بهبود سازگاری اجتماعی و روابط بین فردی آنها می گردد. این یافته ها حایز تلویحات نظری و عملی در زمینه های بالینی بوده و به طور تفضیلی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کاربرد و آموزش خود آموزی کلامی موجب بهبود سازگاری اجتماعی و روابط بین فردی دانش آموزان دارای اختلال سلوک می شود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اختلال سلوک؛ خودآموزی کلامی؛ سازگاری اجتماعی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 756 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 655 |
||