
تعداد نشریات | 21 |
تعداد شمارهها | 610 |
تعداد مقالات | 9,028 |
تعداد مشاهده مقاله | 67,082,894 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 7,656,364 |
امکان سنجی تأثیر نانواکسید آلومینیوم بر عملکرد مخلوط های آسفالت ماستیک درشت دانه در برابر بارهای دینامیک | ||
مهندسی زیر ساخت های حمل و نقل | ||
مقاله 5، دوره 2، شماره 1، خرداد 1395، صفحه 69-84 اصل مقاله (3.47 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22075/jtie.2016.413 | ||
نویسندگان | ||
سامان کردی1؛ غلامعلی شفابخش* 2 | ||
1کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه سمنان | ||
2دانشیار، گروه راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان | ||
تاریخ دریافت: 15 اسفند 1394، تاریخ بازنگری: 11 اردیبهشت 1395، تاریخ پذیرش: 27 اردیبهشت 1395 | ||
چکیده | ||
چند سالیست که گرایش به استفاده از مواد اصلاح کننده در قیر و مخلوط های آسفالتی هدف اصلی بسیاری از پژوهش های صورت گرفته در حوزه روسازی های آسفالتی می باشد. تمامی تلاش های فوق به منظور افزایش کارایی و مقاومت مخلوط ها در برابر بارهای دینامیک وسایل نقلیه و همچنین شرایط محیطی مختلف می باشد. فناوری نانومواد نیز از جدیدترین این مواد افزودنی می باشد که با توجه به قابلیت های فراوان به عنوان یک ماده افزودنی مطلوب در اصلاح رفتار مخلوط ها مورد استفاده قرار گرفته است. تاکنون تحقیقات آزمایشگاهی زیادی به منظور بهبود رفتار مخلوط های آسفالتی با دانه بندی پیوسته به وسیله نانومواد صورت پذیرفته است، اما استفاده از آنها در ساخت مخلوط های آسفالت ماستیک درشت دانه به ندرت صورت پذیرفته است. هدف از این پژوهش، ارزیابی آزمایشگاهی رفتار خستگی و مدول سفتی مخلوط های آسفالت ماستیک درشتدانه بر اثر افزودن درصدهای مختلف نانواکسید آلومینیوم می باشد. درصدهای مختلف نانومواد به مخلوط های آسفالت ماستیک درشت دانه افزوده شده و تأثیر آنها بر عملکرد این مخلوط ها به وسیله آزمایش های خستگی و مدول سفتی مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج آزمایش ها نشان می دهد که مخلوط های آسفالت ماستیک درشتدانه حاوی 6/0% نانواکسید آلومینیوم بهترین نتایج را در آزمایش های مدول سفتی و عمر خستگی داشته اند. | ||
کلیدواژهها | ||
نانو- آسفالت؛ نانواکسید آلومینیوم؛ آسفالت ماستیک درشتدانه؛ خستگی؛ مدول سفتی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Feasibility of the effect of nano Al2O3 on behavior of stone mastic asphalt mixtures against dynamic loads | ||
نویسندگان [English] | ||
S. Kordi1؛ Gh. Shafabakhsh2 | ||
1MSc. Grad., Faculty of Civil Eng., Semnan Univ., Semnan, I. R. Iran | ||
2Associate Professor, Faculty of Civil Eng., Semnan Univ., Semnan, I. R. Iran | ||
مراجع | ||
طاهرخانی، ح.، شفیعی ماتک، م. و امینی، ح. 1392. "بررسی تأثیر افزودن نانورس اصلاح شده به قیر بر روی مقاومت در برابر پدیده شیارشدگی به کمک آزمایش DSR". هفتمین کنگره ملی مهندسی عمران، زاهدان. فرامرزی، م. و معصومی راد، ع. 1393. "پیشبینی عمر خستگی مخلوط آسفالتی گرم اصلاح شده با نانولولههای کربنی". ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران. مقدس نژاد، ف. 1393. "تأثیر نانوذرات در مقاومت بتن آسفالتی در برابر بارهای خزشی دینامیکی". ششمین همایش ملی قیر و آسفالت ایران. Ghaffarpour Jahromi, S. and Khodaii, A. 2009. “Effect of nanoclay on rheological properties of bitumen binder”. Constr. Build. Mater., 23: 2894-2904.
Khattak, M. J., Khattab, A., Rizvi, H. R. and Zhang, P. F. 2012. “The impact of carbon nano-fiber modification on asphalt binder rheology”. Constr. Build. Mater., 30: 257-264.
Shafabakhsh, Gh., Sadeghnejad, M. and Chelovian, A. 2015. “Experimental study on creep behavior of stone mastic asphalt by using of nano Al2O3”. Int. J. Sci. Eng. Res., 6(10): 903-911.
Shaffie, E., Ahmad, J., Arshad, M. and Kamarun, A. 2015. “Using nanopolyacrylate and nanocomposite as binder modifiers for stone mastic asphalt (SMA) ”. Appl. Mech. Mater., 802: 381-386.
Xiao, F. P., Amirkhanian, A. N. and Amirkhanian, S. N. 2011. “Influence of carbon nanoparticles on the rheological characteristics of short-term aged asphalt binders”. J. Mater. Civil Eng., 23(4): 423-431.
You, Z. P., Mills-Beale, J., Foley, J. M. and Goh, S. W. 2011. “Nanoclay-modified asfhalt materials: Preparation and characterization”. Constr. Build. Mater., 25: 1072-1078. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,394 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 985 |